Przejdź do treści
Przejdź do treści
  • StartRozwiń
    • Archiwum
  • Informator szkolny
  • Rekrutacja
  • Kontakt
  • UczeńRozwiń
    • Plan lekcji
    • Samorząd Szkolny
    • Zajęcia z komputerem i drukarką 3D.
  • RodzicRozwiń
    • Kalendarium
    • Harmonogram spotkań z rodzicami
    • Wykaz podręczników 2024/2025
    • Harmonogram dostępności nauczycieli
    • Plan pracy szkoły
  • Rada Rodziców
  • RODO
  • Deklaracja dostępności
Facebook

Tel. +48 68 34 19 389
szkola@radoszyn.edu.pl

Godło Polski

Szkoła Podstawowa im. Orła Białego w Radoszynie

Radoszyn 77, 66-213 Skąpe

Godło Polski
Szkoła Podstawowa im. Orła Białego w Radoszynie
Radoszyn 77, 66-213 Skąpe

Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej sp.radoszyn.edu.pl
  • Data publikacji strony internetowej: 01 listopada 2022 r.
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji: 19 marca 2025 r.

Szkoła Podstawowa im. Orła Białego w Radoszynie zobowiązuje się do zapewnienia dostępności cyfrowej osobom z niepełnosprawnościami. Pracujemy nad zdobywaniem doświadczenia i staramy się zachować wszelkie odpowiednie standardy dostępności.

Status zgodności

Wytyczne dotyczące dostępności treści internetowych (WCAG) określają wymagania dla projektantów i deweloperów w celu poprawy dostępności dla osób niepełnosprawnych. Definiują trzy poziomy zgodności: poziom A, poziom AA i poziom AAA.

Szkoła Podstawowa im. Orła Białego w Radoszynie nieustannie podejmuje wysiłki mające na celu poprawę dostępności swojej witryny i usług, wierząc, że naszym wspólnym moralnym obowiązkiem jest umożliwienie bezproblemowego, dostępnego i nieograniczonego korzystania z nich osobom z niepełnosprawnościami.

Naszym celem jest udostępnienie wszystkich stron i treści na sp.radoszyn.edu.pl, ale niektóre treści mogą jeszcze nie w pełni spełniać najwyższych standardów dostępności. Może to być spowodowane trudnościami w określeniu najbardziej odpowiedniego rozwiązania technologicznego, ograniczonym budżetem jednostki, rosnącymi kosztami korzystania z usług zewnętrznych firm specjalizujęcych się w takich działaniach oraz zbyt małym doświadczeniem administratora systemu.

Staramy się okresowo dokonywać przeglądu niniejszego oświadczenia w celu uwzględnienia udoskonaleń lub zmian w naszych praktykach dotyczących dostępności.

Uwagi

Zapraszamy do przesyłania opinii na temat dostępności witryny Szkoła Podstawowa im. Orła Białego w Radoszynie . Prosimy o poinformowanie nas, jeśli napotkasz bariery dostępności na naszej stronie internetowej:

E-mail: szkola@radoszyn.edu.pl

Można również skorzystać z formularza kontaktowego umieszczonego na naszej stronie w sekcji Kontakt.

Staramy się odpowiadać na opinie w ciągu 3–5 dni roboczych.

Oświadczenie zostało utworzone o 12.03.2025.

Serwis oparty o WordPress, aktualna wersja: 6.7.2
Szkoła Podstawowa im. Orła Białego w Radoszynie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do sp.radoszyn.edu.pl – strony internetowej Szkoły Podstawowej im. Orła Białego w Radoszynie.
[aktualizacja wpisu: 07.03.2025] W okresie 14.02.2025 r. – 07.03.2035 r. dokonano samodzielnego badania strony internetowej pod kątem jej dostępności cyfrowej dla osób z niepełnosprawnościami z zastosowaniem Listy kontrolnej udostępnionej przez Departament Społeczeństwa Informacyjnego, Kancelarię Prezesa Rady Ministrów.
Ocena dostępności cyfrowej
Nawigacja
  • Czy widać, który element jest aktywny przy nawigacji klawiaturą?
    • Weryfikacja pozytywna:
      • fokus jest widoczny
      • elementy wyróżniają się po wybraniu klawiaturą
  • Czy wszystkie elementy aktywne w serwisie są dostępne za pomocą klawiatury?
    • Weryfikacja negatywna:
      • Elementy działające:
        • TAB
        • Shift+TAB
        • Enter
      • Elementy źle działające/niedziałające
        • Esc
        • Spacja
        • Strzałki „góra” i „dół”
  • Czy na stronie jest pułapka klawiaturowa?
    • Weryfikacja pozytywna:
      • Na stronie brak pułapek
      • Możliwe jest swobodne poruszanie się za pomocą klawiatury (TAB) oraz powrót do adresu przeglądarki (Shift+TAB)
  • Czy przy odtwarzaniu multimediów niedostępnych za pomocą klawiatury jest tekstowa alternatywa multimediów?
    • Nie dotyczy:
      • Serwis nie zawiera osadzonych odtwarzaczy, a elementy multimedialne to odsyłacze do zewnętrznych źródeł
      • Możliwa jest nawigacja za pomocą myszy oraz klawiatury
  • Czy na stronie jest mapa strony lub wyszukiwarka?
    • Weryfikacja pozytywna:
      • Serwis posiada wyszukiwarkę
      • Serwis nie posiada mapy strony
  • Czy wygląd i działanie menu jest takie same na wszystkich stronach?
    • Weryfikacja pozytywna:
      • Badany serwis nie ma różnic w wyglądzie i działaniu menu
  • Czy nawigacja za pomocą klawiatury jest logiczna i zgodna z wyglądem strony?
    • Weryfikacja pozytywna:
      • Fokus porusza się logicznie z użyciem klawiatury
Wygląd
  • Czy są elementy, które szybko błyskają na czerwono lub gwałtownie zmieniają jasność?
    • Weryfikacja pozytywna:
      • Na stronach nie ma obszarów, które podlegają gwałtownym zmianom jasności
      • Nie zawierają one więcej niż 25% obszaru strony
  • Czy po powiększeniu widoku do 200% widać całość informacji ze strony?
    • Weryfikacja negatywna:
      • Zawartość strony nie jest widoczna w całości
      • Część treści znika z widoku strony
  • Czy z treści strony można korzystać bez względu na orientację ekranu (pionowa/pozioma)?
    • Weryfikacja pozytywna:
      • Odwrócenie ekranu nie powoduje problemów.
  • Czy na stronie jest informacja przekazywana jedynie za pomocą koloru?
    • Weryfikacja pozytywna:
      • Nie ma informacji przekazywanej wyłącznie kolorem
  • Czy na stronie jest instrukcja odnosząca się do koloru elementu?
    • Weryfikacja pozytywna:
      • Brak instrukcji odnoszącej się do koloru elementu
  • Czy na stronie jest informacja przekazywana jedynie poprzez użycie pozycji lub formy?
    • Weryfikacja pozytywna
      • W serwisie nie ma informacji przekazywanej jedynie poprzez pozycję lub formę
Treści
  • Czy jest automatycznie uruchamiany dźwięk, którego nie da się zatrzymać?
    • Weryfikacja pozytywna:
      • Nie ma takiego dźwięku lub jest możliwość jego zatrzymania (także nawigując samą klawiaturą)
  • Czy są migające lub poruszające się elementy. Których nie da się zatrzymać?
    • Weryfikacja pozytywna:
      • Nie ma takich elementów
  • Czy są tytuły stron i czy mają poprawną strukturę?
    • Weryfikacja pozytywna:
      • Każda strona ma unikalny, właściwie przygotowany tytuł, informujący o jej zawartości
  • Czy założony element graficzny ma poszerzony opis?
    • Weryfikacja Nie dotyczy:
      • Badane strony nie zawierają elementów wymagających poszerzonych opisów
Formularze
  • Czy obok pól formularzy są etykiety mówiąco jasno, jakie dane wpisać w te pola?
    • Weryfikacja pozytywna:
      • Serwis zawiera jedną stronę z formularzem
      • Etykiety są zrozumiałe i są wizualnie powiązane z polami, których dotyczą
  • Czy informacja o błędzie w formularzu jasno opisuje błąd, jest dostępna i zrozumiała dla wszystkich użytkowników?
    • Weryfikacja pozytywna:
      • Informacja o błędzie jest tekstowa, zrozumiała i podaje przyczynę błędu
  • Czy przy błędnie wypełnionych polach pojawia się podpowiedź, jak poprawnie wpisać w nie dane?
    • Weryfikacja pozytywna:
      • W komunikacie błędów jest sugestia, jak go poprawić
  • Czy w formularzu, związanym ze zobowiązaniami prawnymi lub finansowymi, można zweryfikować i poprawić dane przed ich wysłaniem?
    • Weryfikacja Nie dotyczy
      • Badane strony nie zawierają formularza związanego ze zobowiązaniami prawnymi lub finansowymi
Multimedia
  • Czy elementy filmowe, animowane i dźwiękowe przekazujące informacje mają opis tekstowy, wyjaśniający co przedstawiają lub czego dotyczą?
    • Weryfikacja negatywna:
      • na stronie są elementy filmowe, animowane lub dźwiękowe, które przekazują informacje
      • elementy nie posiadają tytułów zawierających zawartość oraz transkrypcję, czyli tekstowy opis całej treści tego elementu
      • brak transkrypcji opisujących zawartość filmów i animacji dla osób niewidomych
      • brak transkrypcji zawierających dokładnie całą treść prezentowanych w formie dźwięku
  • Czy film lub animacja zawierająca ścieżkę dźwiękową mają napisy dla osób niesłyszących?
    • Weryfikacja negatywna:
      • brakuje napisów dla osób niesłyszących w tego typu materiałach
  • Czy filmy i animacje mają audiodeskrypcję?
    • Weryfikacja negatywna:
      • W tego typu elementach brakuje audiodeskrypcji
Dokumenty
  • Czy link do dokumentu do pobrania ma informacje o jego formacie, rozmiarze i języku?
    • Weryfikacja pozytywna:
      • Obok linku są informacje o formacie i wielkości pobieranego pliku
Aplikacje mobilne Brak aplikacji mobilnych. Na podstawie przeprowadzonego badania stwierdza się, że serwis spełnia poziom podstawowy z Listy kontrolnej dostępności cyfrowej strony internetowej i jej zgodności z ustawą z dnia 04 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Wyłączeniu podlegają nieliczne elementy dotyczące przede wszystkim elementów multimedialnych strony. Serwis nie posiada odpowiednika w postaci aplikacji dla urządzeń mobilnych – możliwe jest korzystanie z wersji przeglądarkowej serwisu. Serwis nie posiada również prawidłowego certyfikatu bezpieczeństwa wystawionego przez zaufany urząd certyfikacji.
Elementy wyłączone z badania
Zgodnie z ustawą część elementów stron internetowych podmiotów publicznych nie musi być dostępna cyfrowo. Są to:
  • multimedia nadawane na żywo,
  • multimedia opublikowane przez 23 września 2020r..
  • dokumenty tekstowe i tekstowo-graficzne, prezentacje multimedialne i arkusze kalkulacyjne opublikowane przed 23 września 2018 r. – chyba, że są niezbędne do realizowania bieżących zadań instytucji czy korzystania z jej usług,
  • mapy – należy zapewnić jednak alternatywny dostęp do prezentowanych na nich danych,
  • część dzieł sztuki, muzealiów, zbiorów archiwów narodowych i bibliotecznych,
  • materiały z intranetu i ekstranetu opublikowane przed 23 września 2019 r. i od tego czasu nieaktualizowane,
  • treści od innych podmiotów, które nie zostały nabyte lub wykonane dla jednostki, albo do których modyfikacji podmiot nie ma uprawnień, treści niewykorzystywane do realizacji bieżących zadań.
Dokumenty archiwalne opublikowane na stronie przed 06 września 2020 r. są dostępne w zakładce Start, Archiwum.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 68 34 19 389. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności. Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich. Link do strony internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich.

Pliki do pobrania

  • Raport o stanie zapewnienia dostepnosci 2025 (148 KB – format pdf)
  • Informacja o braku dostepnosci (24 KB – format docx)
  • Informacja o braku dostepnosci (108 KB – format pdf)

Dostępność architektoniczna

Szkoła Podstawowa im. Orła Białego w Radoszynie, 66-213 Skąpe
  1. W budynku znajdują się 4 wejścia (główne – część frontowa szkoły, boczne – do oddziału „zerówki” , boczne – od strony sali sportowej oraz tylne – do pomieszczeń szkolnej kuchni.  Brak dostępnych podjazdów dla wózków. Kontrola budynku odbywa się za pomocą monitoringu zewnętrznego oraz wewnętrznego.
  2. Architektura budynku nie wymaga windy. Schody i korytarze spełniają normy szerokości. Budowla o charakterze jednokondygnacyjnym. Oddzielnym pomieszczeniem jest biblioteka szkolna wraz z czytelnią, umiejscowiona na pierwszym piętrze. Do pomieszczenia prowadzą schody zewnętrzne ze spocznikiem, usytuowane od strony boiska sportowego „Orlik”.
  3. Przy budynku nie wyznaczono miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych.
  4. Prawo wstępu z psem asystującym nie zostało uregulowane.
  5. Brak możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.
  6. Brak toalet przystosowanych dla osób niepełnosprawnych.
Licznik odwiedzin: 239
Facebook Twitter Instagram

Licznik odwiedzin:

Najczęściej oglądane wpisy

  • Kontakt (2 400)
  • | (1 591)
  • Godziny dostępności nauczycieli (1 493)
  • Informator szkolny (1 247)
  • Uczeń (1 125)

© 2025 Szkoła Podstawowa im. Orła Białego w Radoszynie Motyw WordPress, autor: Kadence WP Created by ToFi

Przewiń na górę
  • Start
    • Archiwum
  • Informator szkolny
  • Rekrutacja
  • Kontakt
  • Uczeń
    • Plan lekcji
    • Samorząd Szkolny
    • Zajęcia z komputerem i drukarką 3D.
  • Rodzic
    • Kalendarium
    • Harmonogram spotkań z rodzicami
    • Wykaz podręczników 2024/2025
    • Harmonogram dostępności nauczycieli
    • Plan pracy szkoły
  • Rada Rodziców
  • RODO
  • Deklaracja dostępności